لباس عروس

  

نحوه راه اندازی مزون

تولید در صنعت مد و لباس, راه اندازی فعالیت مد و لباس, فروش, فروش و بازاریابی مد و پوشاک

این روز ها تعداد مزون ها در سراسر کشور رو به افزایش است و به دلیل درآمد مناسب این فعالیت ، روز به روز به تعداد آنها افزوده می شود. مزون در تعاریف عام در ایران ، به معنی فروش محصولات مد به شکلی متفاوت و خارج از محدوده فروشگاه می باشد .این فعالیت به جهت اینکه در سازمان ها و نهاد ها دارای تعریف معینی نیست ، کمی سیر قانونمند آن سردرگمی هایی را برای شخص به همراه دارد.  ولی به هر حال هر فعالیت اقتصادی دارای یک سری شاخص هایی است که مزون از آن مستثنی نمی باشد.

در این قسمت برای شما کلیات و آموزش هایی از این فعالیت اقتصادی مد و لباس مانند نحوه راه اندازی آن را تشریح می کنیم.

مجوز مزون:

بسیاری از مزون هایی که در سطح کشور مشغول به کارند فاقد مجوز های لازم می باشند و همانطور که ذکر شد به دلیل نداشتن تعریف خاصی در سازمان ها ، گرفتن جواز برای این فعالیت کمی پیچیده تر است و تنها قانون واضح در این مورد بدین شرح است:** مطابق قانون ساماندهی و حمایت از مشاغل خانگی ، عرضه محصول تنها در بازار خارج از محیط مسکونی صورت گرفته و عرضه و فروش محصول(کالا و خدمات ) در منزل مسکونی ممنوع می باشد. ** ولی گمان  نمی رود که فروش خانگی در محدوده دوستان و آشنایان مشکلی ایجاد کند و اگر فعالیتتان در همین محدوده است جواز خاصی برایش در نظر گرفته نشده . ولی اگر میخواهید مزون خود را فراتر ببرید :

 

اگر خواهان سیر اصولی و قانونمند این فعالیت هستید ، می توانید از چند طریق  اقدام نمایید تا به مشکل برنخورید. تا جایی که تحقیقات ما نشان داده مجوز تخصصی بر این اساس صادر نمی شود (البته به غیر از مجوز هایی مانند تبلیغات مزون ها) به همین خاطر چند راه را به شما پیشنهاد می دهیم:

۱- از مکان های تجاری در جهت عرضه محصولاتتان استفاده کنید.

۲-مکان هایی برای اجاره وجود دارند که دارای جواز مربوطه هستند و کار را برایتان آسان تر می کند

۳-با مراجعه به صنف تولید کنندگان و فروشندگان لباس جواز خود را درخواست نمایید

پس از اجذ جواز های لازم :

مزون ها به چند طریق جذب مشتری می کنند . برخی از مزون ها با روابط زیاد و مشتری های خاص و برخی دیگر از طریق تبلیغات .این بستگی به نوع محصولی دارد که در مزون ها به فروش می رسند. مزون های معروف معمولا از راه های تبلیغاتی خاص همچون تبلیغات اینترنتی یا شبکه های اجتماعی مانند اینستگرام استفاده میکنند. برخی از مزون ها به تبلیغات محلی مانند تراکت یا پنل های اس ام اس رو آورده اند و تعدادی دیگر به مشتریان خود بسنده کرده اند. باز این به گستردگی کار شما بستگی دارد که چه روش تبلیغاتی را پیش بگیرید.

کلید ها و راز های موفقیت

در کسب و کار مزون ، نکات و رموزی نهفته که بهتر است قبل از راه اندازی یا در حین فعالیت ،آنها را مورد بررسی قرار داد یا  . لازمه ی پیشرفت در این فعالیت ، شامل موارد بسیاری می باشد که ما از زبان برخی صاحب نظران ، به برخی از آن ها اشاره خواهیم کرد .

  •  یک مزون به دلیل اینکه به نسبت فروشگاه های عادی کمتر جلوی دید است و دارای مشتری گذری نمی باشد باید برای تبلیغات ، هزینه ی بیشتری را صرف کند و مسلما برای پیشرفت و موفقیت در این کسب و کار احتیاج به یک روند تبلیغاتی خاص تر می باشد .
  • مشتری های این نوع از فروش پوشاک ، خواهان کالاهایی متمایز تر از کالاهای فروشگاه های عادی سطح شهر می باشند و مسلما اگر تمایز واضحی میان محصولات مزون و فروشگاه شهری نباشد ، مخاطب دلیلی برای رجوع به مزون نخواهد یافت . این تمایز می تواند در قیمت ، بروز بودن ، مدل های خاص و یا هرچیز دیگری خود را نشان دهد.
  • زمانی این فروش برای مخاطب جذاب می شود که دارای زمانبندی خاص و غیر دائمی باشد . مزون هایی که دارای محدودیت زمانی در ارائه محصولات خود هستند ، دارای بازدهی بالاتری نیز می باشند .
  • ابتکار و خلاقیت در این کسب و کار ، تاثیر فوق العاده ای بر رونق و موفقیت خواهد داشت ( به غیر از تمایز محصول )
  • مهمترین و بهترین نوع تبلیغات برای این کسب و کار، تبلیغات و بازاریابی نفر به نفر است که پایدار ترین و کارآمد ترین نوع تبلیغ برای مزون به شمار می آید . با مواردی که بیان شد ( کیفیت ، قیمت ، تمایز و ابتکار ) می توان نام مزون را بر سر زبان ها انداخت.

کالای ها ومزونها

قالبا مزون ها به فروش محصولات وارداتی مشغولند و تعداد مزون هایی که روی تولیدات خود یا محصولات داخلی متمرکزند کمتر می باشد که این جای بحث بسیار دارد. مزون ها به دو دلیل فروش خود را روی محصولات وارداتی بنا کردند یکی مشتریانی که خواهان کالاهای خارجی می باشند و دیگری اینکه فکر می کنند محصولات خارجی از لحاظ کیفیت یا قیمت مناسب ترند و این دلیل آخر اشتباهی است که بسیاری از مزون داران عزیز درگیر آن هستند که با کمی تحقیق و تفحس روی کالاهای داخلی می توان به دلیل این اشتباه پی برد.

فروش در کنار تولید

مزون هایی را می توان یافت که مبنای کار خود را روی تولید و فروش تولید خود نهادینه کرده اند که از هر لحاظ نسبت به سایر مزون ها از برتری بیشتری برخوردارند. اول اینکه در این روش می توان آیتمی به نام سفارش را اضافه نمود که یک روش کسب درآمد فوق العاده برای این نوع مزونها به ارمغان می آورد. دوما از لحاظ قیمت کالا  به صرفه تر می باشد و سوم اینکه دست مزوندار در حیطه کیفیت و ظاهر کالا به مراتب بیشتر از مزون داران دیگر باز می باشد. پس اگر به فکر شروع هستید ، در صورت امکان این روش را در اولویت قرار دهید.

مزون های آنلاین

تازگی ، مزون هایی با عناوین مزون های آنلاین شروع به فعالیت کرده اند که اگر از مشکلاتی همچون تحویل کالا یا اعتماد سازی گذر کنیم ، در کل راه به صرفه و کم دردسری به نظر می رسد و احتیاج به مجوز خاصی ندارد . با مراوداتی که با این نوع مزون ها داریم ، از این روش بسیار راضی هستند البته دردسر های خاص خودش را دارد که نمی توان آن ها را نادیده گرفت.

مزون هایی همچون مزون لباس عروس و لباس مجلسی بانوان از مزون های رایج و موفق در ایران می باشند ولی توجه داشته باشید که ایده پردازی و خلاقیت ، می تواند موفقیت یک مزون را چند برابر کند . به عنوان مثال ایجاد مزون لباس زوج و خانواده از پیشنهاد های ما در این حوضه می باشد .

چند نکته برای کسانی که می خواهند شروع کنند :

  • کالاهایی که در مزون خود به فروش می رسانید باید متناسب با نوع سلیقه مشتریان شما باشد.
  • اگر به فکر پیشرفت هستید ،کار خود را با اینترنت و شبکه های اجتماعی آمیخته کنید .
  • کالای لوکس با کالاهایی که گران فروخته می شود تفاوت دارد پس این دو را با هم اشتباه نگیرید.

مزون ها با وجود نداشتن تعریف کامل در سازمان ها ، در ایران مشمول قوانینی هستند که باید این قوانین را در نظر داشت. ما سعی می کنیم با پیگیری، این نوع قوانین و محدویت ها را در سامانه قرار دهیم.

تست پرداخت آنلاین

تست پرداخت آنلاین
قیمت 10000 تومان